FogyiFegyelem

A "módszer"

2022. szeptember 01. 08:52 - Wailele

Idézőjelbe tettem, mert nincs benne semmi speciális. De hiszek abban, hogy mindenkinek megvan az a rendszer, az a néhány szokás, amit ha betart következetesen, akkor fogy. Sőt, abban is hiszek, hogy ez nem csak egyénenként más és más, de a fogyás folyamata során is változhat, vagy az adott ember adott élethelyzetéhez. Igen, kell tudatosság és önismeret, hogy az ember kialakítsa magának azt a "módszert", ami neki, most, ebben az élethelyzetben működni fog. És időnként felül kell vizsgálni.

Amit én most követek, az a kalóriaszámlálás, némi mozgással. 

A kalóriaszámlálás nekem most azért a legoptimálisabb, mert

  1. utálom a kötöttségeket, és így azt eszek, amit akarok, amit kívánok, amire épp lehetőség van (amikor sokat dolgozom, vagy úton vagyok).
  2. különösen azért, mert nekem elég problémás a bevásárlás. Kicsi faluban élek, és nincs autóm. Itt egy bolt van, ami 11-kor bezár, aztán 14:00-15:30-ig van nyitva (csak hétköznap), és persze eléggé drága, viszont bemenni a városba bevásárolni busszal egy fél napos program. Ami nem lenne baj, de én rettenetesen tudom sajnálni erre az időt, amellett korlátozott a mennyiség, amit egyszerre el tudok hozni. Átlag havonta egyszer elvisz egy-egy barátom kocsival, akkor jól feltankolok, már amiből lehet. Szóval azt eszem, ami van itthon :P
  3. mint sok túlsúlyos ember, én már nem bízhatom a testem jelzéseiben. Egyáltalán nem attól függ, hogy "éhes" vagyok-e, hogy szükségem van-e ételre. Sokkal inkább a hangulatomtól, a stressz-szintemtől, satöbbi. Ráadásul amikor az ember fogy, mindig egy kicsit kevesebb kaja van benne, mint kellene, hát még, mint amit szeretne. Szóval maradjunk annyiban, hogy én bizony nem tudom józanul-pontosan megítélni, mit és mennyit kellene ennem ahhoz, hogy fogyjak. (se túl sokat, se túl keveset)
  4. A fogyáshoz kitartás kell, ehhez pedig stabil érzelmi alap. Ha számolom a keretemet (ami nekem most 1.800 kalória, ez nyilván csökkenni fog, ahogy fogyok), akkor pontosan meg tudom majd mondani, hogy elvárhatom-e az eredményt, vagy nem. 

Nem képzelem, hogy mindig be fogom tartani a keretet. De ha tudom, mikor igen, mikor nem, akkor nem fog felesleges frusztráció terhelni azért, mert "már mióta csinálom, és nem fogyok, nekem ez nem működik", mert tudom, hogy miért nem, és hogy semmi baj, csak jobban oda kell figyelni.

A mozgás egyelőre minimum napi 15 perc bármi, és egy kis hasprogram, csak azért, hogy a megnyúlt hasam tudjon visszarendeződni, és ne lógjon a bőröm (annyira :P ), amikor már nem lesz benne (annyi) zsír. Szeretek sétálni, de az nem lesz mindennap, mert az legalább 45 perc. Lehetne egyébként mondjuk heti háromszor fél óra is, és lehet, hogy később majd variálok, de egyelőre a szokást szeretném beépíteni, hogy a mozgás a napjaim része. Ezt csak úgy lehet, ha MINDENnap csinálom, mindennap pedig csak annyit tűzhetek ki, amit tényleg mindennap be lehet szorítani, ha sűrű is a nap. Ha nincs kedvem, akkor majd táncolok (ezért megtanultam a Jerusalema-t :D )

Mérni hetente kétszer fogok, egyelőre nem lesznek fix napok, mert még ősszel fogok utazni, de úgy tervezem, hogy hétfő-csütörtök lesznek a mérős napok.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyifegyelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6817923441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezres Judit 2022.09.05. 08:15:48

Végre, egy olyan ember, akinek ugyanazok a problémái. Igen! Nem könnyű, mert nekem is néha abszurd módon telnek a napok. Rendszeres étkezéseket véghez vinni a munkám miatt nagyon nehéz. Nem tudok óramű pontossággal enni. Így én is a csökkentett kalóriában, és a több mozgásban látom a megoldást. Tetszik, hogy írsz. Leírtad a buktatókat. Neked miért nem olyan könnyű a sztárdiéták követése. IGEN! VELED TARTOK! KÖSZÖNÖM. ÜDV. JUDIT

Wailele 2022.09.05. 19:46:40

@Ezres Judit: Úgy érted, csinálsz magadnak egy programot, és ideírod minden nap, hogy hogy ment, vagy Te is kezdesz egy fogyinapló blogot? Szívesen olvasnám, erősítenénk egymást! :)
süti beállítások módosítása